Cara Berkesan Hapuskan Resdung!

Cara Berkesan Hapuskan Resdung!

ADAKAH ANDA SEPERTI INI? -> Bila bangun pagi saya selalu bersin tak henti -> Hidung saya selalu rasa tersumbat, kadang-kadang asyik meleleh berair -> Muka saya selalu gatal dan berjerawat banyak -> Saya selalu selesema, susah nak elok dan sakit tekak pulak tu -> Nafas...
Punca Resdung

Punca Resdung

KENAPA SAYA PULAK YANG KENA?? Tertanya-tanya jugak kan kenapa ada orang yang elok je tak ada resdung, sedangkan anda pula terkena! Di mana silapnya entah? Nak kata tak jaga kesihatan, siapa lah yang tak nak sihat kan? Mestilah jaga sebab tak nak sakit! Tapi tahukah...
Kekal Hidrasi Ketika Berpuasa

Kekal Hidrasi Ketika Berpuasa

Tak sampai setengah hari berpuasa dah penat? Tekak rasa kering, bila sampai waktu berbuka minum sampai bergelas-gelas air sejuk lepastu terasa senak. Tambah lagi dengan cuaca yang sekejap panas, sekejap mendung hujan yang tak menentu. Rasa lemau badan, tak bermaya dan...
Hilangkan Batuk Kanak-Kanak

Hilangkan Batuk Kanak-Kanak

Cabaran berpuasa ni bukan orang dewasa je yang rasa – cuba bayangkan kanak-kanak kecil yang menahan lapar dahaga. Risau bila mereka haus, takut dehydration, nanti tiba-tiba sakit pula. Biasanya bermula dengan batuk-batuk sikit kemudia melarat ke selesema dan...
Nafas Segar di Bulan Puasa

Nafas Segar di Bulan Puasa

Nafas berbau? Jangan beri alasan hanya kerana anda berpuasa maka boleh dibiarkan! Nafas berbau sebenarnya boleh diatasi dengan rutin penjagaan gigi yang betul. Bagaimana? Haa kadang-kadang pun kalau nak bertanya kepada kawan, kita pun rasa malu, kan?  Berikut adalah...