Cara Berkesan Hapuskan Resdung!

Cara Berkesan Hapuskan Resdung!

ADAKAH ANDA SEPERTI INI? -> Bila bangun pagi saya selalu bersin tak henti -> Hidung saya selalu rasa tersumbat, kadang-kadang asyik meleleh berair -> Muka saya selalu gatal dan berjerawat banyak -> Saya selalu selesema, susah nak elok dan sakit tekak pulak...
Punca Resdung

Punca Resdung

KENAPA SAYA PULAK YANG KENA?? Tertanya-tanya jugak kan kenapa ada orang yang elok je tak ada resdung, sedangkan anda pula terkena! Di mana silapnya entah? Nak kata tak jaga kesihatan, siapa lah yang tak nak sihat kan? Mestilah jaga sebab tak nak sakit! Tapi tahukah...
Kekal Hidrasi Ketika Berpuasa

Kekal Hidrasi Ketika Berpuasa

Tak sampai setengah hari berpuasa dah penat? Tekak rasa kering, bila sampai waktu berbuka minum sampai bergelas-gelas air sejuk lepastu terasa senak. Tambah lagi dengan cuaca yang sekejap panas, sekejap mendung hujan yang tak menentu. Rasa lemau badan, tak bermaya dan...
Hilangkan Batuk Kanak-Kanak

Hilangkan Batuk Kanak-Kanak

Cabaran berpuasa ni bukan orang dewasa je yang rasa – cuba bayangkan kanak-kanak kecil yang menahan lapar dahaga. Risau bila mereka haus, takut dehydration, nanti tiba-tiba sakit pula. Biasanya bermula dengan batuk-batuk sikit kemudia melarat ke selesema dan...
Nafas Segar di Bulan Puasa

Nafas Segar di Bulan Puasa

Nafas berbau? Jangan beri alasan hanya kerana anda berpuasa maka boleh dibiarkan! Nafas berbau sebenarnya boleh diatasi dengan rutin penjagaan gigi yang betul. Bagaimana? Haa kadang-kadang pun kalau nak bertanya kepada kawan, kita pun rasa malu, kan?  Berikut adalah...
Kelebihan Kurma

Kelebihan Kurma

Kurma bukan sahaja salah satu makanan sunnah, tetapi juga mempunyai pelbagai nutrien yang membuatkan ianya salah satu makanan yang ideal ketika berpuasa. Sesuai dimakan begitu sahaja, kurma juga boleh dijadikan sebagai jus, pencuci mulut dan juga dimakan bersama...
Tips Bijak Berpuasa

Tips Bijak Berpuasa

Tengah penat? Rasa tak fokus padahal baru setengah hari berpuasa? Amboi, teruk benar bunyinya. Jangan jadikan berpuasa sebagai alasan untuk tidak jadi produktif tau! Sebenarnya tak ada masalah untuk kekal bertenaga dan sihat ketika sebulan berpuasa – asalkan...
Selamat Menjalani Ibadah Puasa

Selamat Menjalani Ibadah Puasa

Anda rasa lemah dan lesu di tempat kerja? Sakit kepala dan rasa berdenyut terutamanya di bahagian muka? Bosan berpantang makanan lagi di bulan Ramadhan? Pastikan hari anda bebas dari gangguan resdung sepanjang bulan puasa dengan penggunaan Herba Resdung Tok Aki....
Cara Merawat Kulit Kusam

Cara Merawat Kulit Kusam

Pernah tak ditegur muka anda kelihatan pucat dan penat? Kadang-kadang kita ingat muka kita ni tak ada masalah, tapi perasan tak muka kita tidak berseri? Wajah nampak tak bermaya dan tona kulit pun tidak sekata. Haa ini kerana bukan masalah jerawat saja yang mengganggu...
Penjagaan Muka Tradisional

Penjagaan Muka Tradisional

Wow, ramai yang berbelanja besar sebab nak jaga muka. Yela, semua orang nak kulit cantik, taknak berparut, dan nak awet muda. Kalau tak pun, biarlah kita kekal sihat, kan? Zaman sekarang ni ramai yang banyak bergantung pada produk penjagaan kulit yang mahal, padahal...
Share This