Hidung & Resdung

Hidung & Resdung

Pernah tak hidung anda tersumbat dan anda terpaksa bernafas mengikut mulut? Pasti rasa tidak selesa dan tercungap, kan? Lama-kelamaan tekak akan terasa kering dan perit. Nafas mulut anda juga akan jadi berbau busuk dan kepala anda akan terasa pening. Kenapa ya? Nampak...
Manis & Berkhasiat!

Manis & Berkhasiat!

“Tak suka makan ubat!” Kalau kita sakit mesti kena telan pelbagai pil dan ubat yang pahit kan? Kadang-kadang sampai rasa bertambah sakit pulak jadinya! Haih, macam mana la nak sembuh kalau macam ni kan? Haa jangan risau, kali ini saya nak berkongsi satu...
Jerawat, Bersin & Nafas Berbau

Jerawat, Bersin & Nafas Berbau

Amboi, bukan setakat satu tapi tiga terus kombo pakej gejala penghidap resdung ni! Jangan ingat tanda-tanda di atas ini adalah normal tau! Mesti ada yang tak kena, lagi-lagi bila dah berlanjutan lama. Badan kita dah memang ada segala antibodi untuk melawan kuman dan...
Tips Penting Untuk Penghidap Resdung

Tips Penting Untuk Penghidap Resdung

” Kenapa ya resdung saya masih lagi tak elok, makin teruk pulak tu?! “ Alahai setakat berpantang dan beli ubat di klinik memang tak cukup nak kurangkan alahan dan alergi. Kadang-kadang kita terlupa dan buat tak endah je benda yang nampak remeh dan mudah!...
Eh betul ke ni?

Eh betul ke ni?

Saya rasa masih ramai yang tak tahu beza antara selesema dan resdung. Bahaya tau! Sebab selesema dan resdung tu adalah dua masalah yang berbeza dan memerlukan ubat dan cara rawatan yang berlainan.Sebenarnya perbezaan antara selesema dan resdung adalah masa. Resdung ni...
Share This